Φόροι Για Τρίτους, Σαβούρδες Και Γκολ Βραζιλίας

ΟΤΑΝ Η ΑΓΟΡΑ ΜΙΑΣ ΤΣΙΧΛΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΗΓΗ ΕΣΟΔΩΝ ΓΙΑ ΕΙΚΟΣΙΠΕΝΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

blackhoeur

Το απίστευτο γέλιο στο μπαχαλιστάν που λέγεται «ελληνική φορολογία», έρχεται αυτή την εβδομάδα από την πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για την καταγραφή και κατάργηση των «φόρων υπέρ τρίτων» τους οποίους πληρώνουμε όλοι καθημερινά.

♦ Μια ματιά στις καταγγελίες πολιτών αποδεικνύεται σπαρταριστή καθώς μαθαίνουμε ότι πληρώνουμε με κάθε ασφάλεια αυτοκινήτου εισφορά για το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, το οποίο έχει καταργηθεί με απόφαση του Υπουργού Υποδομών εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, ακόμα και εισφορά όταν αγοράζουμε ένα σετ ελαστικών.

Υπάρχουν φυσικά και οι κλασικές γκρίνιες για την πληρωμή του τέλους υπέρ ΝΕΡΙΤ στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Εδώ έχουμε δύο γραμμές. Η πρώτη είναι αυτή που λέει για οριστική κατάργηση του τέλους, κάτι το οποίο εκτός από ανέφικτο, είναι ταυτόχρονα και ανεπιθύμητο. Ό,τι κι αν είναι η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, είναι ένας φάρος πολιτισμού σε σχέση με τα «Διαμάντια και Έρωτας» και τα «Κλεμμένα (και κλαμμένα) Όνειρα».

♦ Από την άλλη βέβαια, η καταγγελία που λέει ότι πληρώνουμε το ανταποδοτικό τέλος στους λογαριασμούς ΔΕΗ των κοινοχρήστων, είναι η άλλη όψη του νομίσματος. Εκεί στη ΔΕΗ, πόσοι πιστεύουν ότι στους διαδρόμους των πολυκατοικιών κατοικούν άνθρωποι άσχετοι με το κάθε διαμέρισμα; Και, εν πάση περιπτώσει, πόσοι εξ” αυτών παρακολουθούν και ΝΕΡΙΤ στο διάδρομο ή στο ασανσέρ; Με λίγα λόγια, πληρώνουμε επιπλέον δημόσια τηλεόραση αν απλά δεν θέλουμε να φάμε σαβούρδα σε ένα σκοτεινό διάδρομο για να φτάσουμε στο διαμέρισμά μας.

♦ Στα εισιτήρια, η εικόνα είναι ακόμα περισσότερο χαοτική. Φόρος 2% υπέρ τρίτων σε εισιτήρια ΟΣΕ (καμία εξήγηση για το πού πάνε, προφανώς όχι στο να αποκαθίστανται οι φθορές στο δίκτυο), φόρος 0.5 ευρώ ανά εισιτήριο πλοίου (γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη) για «καβοδέτη» (η εναλλακτική φανταζόμαστε ότι θα είναι να πετάνε οι ναύτες τον κάβο από το πλοίο σαν λάσσο, και αν πιάσει έπιασε), φόρος 12% «δημοσίων θεαμάτων» στα εισιτήρια του σινεμά (γιατί το ΦΠΑ ποτέ δεν είναι αρκετό), φόροι υπέρ ΝΑΤ και υπέρ τρίτων σε εισιτήρια φέρι-μποτ (προφανώς και πρέπει να πληρώσεις επιπλέον για το προνόμιο να φτάσεις πιο αργά στον προορισμό σου).

♦ Και, όπως σωστά ίσως υποπτεύεστε, τη μερίδα του λέοντος έχουν τα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία για τις εισφορές τους προτιμούν να χρεώνουν όχι τους επαγγελματίες – ασφαλισμένους, αλλά τους πελάτες τους. Έτσι εξηγείται ότι για έκδοση οικοδομικής άδειας χρειάζεται πληρωμή υπερ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ (!) και ΟΓΑ. Το Ταμείο Νομικών δίνει ρέστα χώνοντας χρεώσεις υπέρ του σε οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί, μεταξύ άλλων στη σύνταξη συμβολαίων (7.75%), στην υποβολή μηνύσεων (στην οποία πληρώνεται «μεγαρόσημο» για τις κτιριακές εγκαταστάσεις των δικαστηρίων αλλά και ταμείο Πρόνοιας), οι καταγγελίες για κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.

♦ Για να επανεκδόσεις δίπλωμα οδήγησης, σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς, πρέπει να πληρώσεις παράβολο εκτύπωσης νέας άδειας οδήγησης (λογικό) 30 ευρώ, πάγιο τέλος χαρτοσήμου και εισφορών υπέρ τρίτων 9.02 ευρώ (τώρα αρχίζει να ξεχειλώνει το πράγμα) και «Παράβολο Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος» 30 ή 60 ευρώ ανάλογα με το αν το έχεις χάσει μία ή δύο και πάνω φορές στη ζωή σου. Τώρα κάποιος μας κάνει πλάκα. Μήπως υπάρχει και «Παράβολο Eurobank» ή «Παράβολο Alpha Bank»;

♦ Οι Εφορίες χρεώνουν 20% περισσότερο τα παράβολα χαρτοσήμου, γιατί επιβαρύνονται με εισφορές υπέρ ΟΓΑ – υπέρ του οποίοι μάλιστα γίνονται παρακρατήσεις από τις συμβάσεις έρευνας των ειδικών λογαριασμών στα Πανεπιστήμια (!), η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρεώνει ένα τοις χιλίοις του μετοχικού κεφαλαίου αν θέλεις να ιδρύσεις Ανώνυμη Εταιρεία, έτσι ώστε να μπορούμε να έχουμε τη χαρά να ζούμε στον παράδεισο των καρτέλ, ενώ οι λογαριασμοί κινητής τηλεφωνίας χρεώνονται με το «τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας».

♦ Με λίγα λόγια, οι εταιρείες κινητής πληρώνουν για να χρησιμοποιούν το φάσμα των συχνοτήτων. Και με κάθε λογαριασμό, πληρώνουμε και εμείς, ως συνδρομητές πλέον, για να χρησιμοποιούμε το φάσμα των συχνοτήτων. Και, όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα, πληρώνουμε και ΦΠΑ πάνω σε αυτό το φόρο, όπως πληρώνουμε και ΦΠΑ πάνω στον ΕΦΚ των καυσίμων. Και έτσι, είναι περίπου σαν να φτιάχνεις πύργο από Jenga. Ή από τραπουλόχαρτα. Ή, έστω, αν είσαι η Βραζιλία, από γκολ σε βάρος σου. Να φας ένα, είναι δεκτό. Να φας εφτά, αντίο.

Εκτύπωση Εκτύπωση e-mail e-mail