Όμιλος Fiat – Chrysler: Αναγέννηση!

ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ - ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΜΕ ALFA ROMEO, LANCIA, FIAT ΚΑΙ JEEP ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

fcalfafi

Με σημαντικές αλλαγές και αναβαθμίσεις, πολλές ειδήσεις και άλλες τόσες εκπλήξεις, παρουσιάστηκε εχθές στο Ντιτρόιτ, στα γραφεία της – ενοποιημένης πλέον – Fiat Chrysler Automobiles το ολοκαίνουριο πλάνο για την επόμενη πενταετία της εταιρείας.

Ολομέτωπη επίθεση σε όλα τα μέτωπα, σημαντική αναβάθμιση με επενδύσεις σχεδόν 5 δις ευρώ για την Alfa Romeo αλλά και o οριστικός θάνατος της Lancia, λίγες από τις τροποποιήσεις που θα δούμε παρακάτω αναλυτικά, από το στόμα του ισχυρού άνδρα της FCA, Σέρτζιο Μαρκιόνε.

Ο αμερικανικός παράγοντας

Ξεκινώντας από το αμερικάνικο μέτωπο, η ναυαρχίδα της άλλης μεριάς του Ατλαντικού Chrysler, που στη Γηραιά Ήπειρο έχει παρουσία μόνο στη Μεγάλη Βρετανία (για την ώρα τουλάχιστον, πολύ πιθανό να μην έχει ούτε εκεί λίαν συντόμως – διαβάστε παρακάτω), αναμένεται διεύρυνση της γκάμας αλλά και αντικατάσταση των παλαιότερων μοντέλων της. Συγκεκριμένα, το 2014 φέρνει το facelift του σεντάν muscle car 300 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον ερχόμενο Νοέμβριο, το 2016 φέρνει ένα κόμπακτ σεντάν που θα λάβει το όνομα 100 και θα χτυπήσει τα VW Jetta και Audi A3 Sedan καθώς επίσης και τον αντικαταστάτη του πολυχρηστικού Town & Country (μαζί με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση), το 2017 θα ανανεωθεί το – ολοκαίνουριο – 200 και θα παρουσιαστεί ένα νέο μεγάλο crossover (και αυτό με ηλεκτρική έκδοση), ενώ το 2018 έρχεται η νέα γενιά 300 (πιθανώς βασισμένη στην πλατφόρμα της Maserati Ghibli) καθώς επίσης και ένα νέο μεσαίο crossover.

Το 2014 φέρνει επίσης το νέο μικρό SUV της Jeep, το Renegade (το οποίο μόλις παρουσιάστηκε και στην Ευρώπη), ενώ η εκτός δρόμου φίρμα θα παρουσιάσει το ανανεωμένο Grand Cherokee το 2015, θα συνταξιοδοτήσει τα Compass και Patriot το 2016 αντικαθιστώντας τα με νέο μοντέλο (κάνοντας ταυτόχρονα και μια μικρή ανανέωση στο νέο Cherokee), ενώ το 2017 και το 2018 φέρνουν τον αντικαταστάτη του θρυλικού Wrangler, ολοκαίνουριο Grand Cherokee, αλλά και το ακόμα μεγαλύτερο επταθέσιο Grand Wagoneer.

Για την Dodge, που πλέον δεν έρχεται στα μέρη μας, αναμένεται η συγχώνευσή της εκ νέου με τον αγωνιστικό βραχίονα SRT (το Viper ξαναγίνεται Dodge), η φετινή χρονιά φέρνει τα ανανεωμένα Charger και Challenger, το 2016 φέρνει το νέο Dart, το νέο Journey (που μάλλον θα έρθει στην Ευρώπη ως το νέο Fiat Freemont) , ενώ το 2017-2018 θα δούμε το ανανεωμένο Durango και νέο μικρό σεντάν και χάτσμπακ, νέο Challenger και νέο Charger.

Fiat: επίθεση με διπλή αιχμή

Και περνάμε πλέον στα καθ” ημάς, καθώς η Fiat αποκτά πλέον διπλή στόχευση με μία σπασμένη γκάμα: η γκάμα του 500 γίνεται η γκάμα των σπέσιαλ μοντέλων (στην οποία του χρόνου θα δούμε να προστίθεται το νέο τζιποειδές 500X) στην οποία ίσως ανήκει το νέο μικρό roadster που εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Mazda (ξέρετε, αυτό που θα γινόταν Alfa Romeo Spider αλλά τελικά δεν θα γίνει) και το οποίο είτε θα πουληθεί ως η νέα γενιά Barchetta, είτε ως Abarth. Στα τέλη του 2015 θα δούμε την άλλη γκάμα της Fiat, που θα αντιπαλέψει τη Dacia με οικονομικά αλλά όχι σπαρτιάτικα μοντέλα, στα οποία θα δούμε ένα νέο μικρό σεντάν (στη γκάμα του οποίου θα προστεθούν χάτσμπακ και στέισον αμαξώματα τα επόμενα χρόνια), ένα μικρό εκτός δρόμου όχημα το 2017, ένα ολοκαίνουριο Punto το 2016 και ένα ολοκαίνουριο Panda το 2018, το οποίο ωστόσο φαίνεται ότι θα τοποθετηθεί πιο «ψηλά» στη γκάμα (από άποψη τιμής και στόχευσης) σε σχέση με τα υπόλοιπα mainstream μοντέλα.

Alfa Romeo: έτοιμοι για εκτόξευση

Για την Alfa Romeo, την οποία αφήσαμε τελευταία γιατί διαφορετικά θα είχατε ήδη κλείσει το άρθρο, τα πράγματα ανασυντίθενται εκ βάθρων. Μία τεράστια προσπάθεια, η οποία αναδεικνύει την Alfa Romeo ως αυτόνομη εταιρεία μέσα στον Όμιλο, έχει ως αποτέλεσμα την επένδυση ποσού περίπου 5 δις ευρώ σε υποδομές και νέα μοντέλα, τη δημιουργία αυτόνομου τεχνικού τμήματος 600 μηχανικών που θα αναλάβουν να θέσουν την Alfa στο επίκεντρο του οδηγικού ενδιαφέροντος στις περισσότερες premium κατηγορίες. Ο CEO της Alfa, Harald Wester, δίνει πέντε βασικούς άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η νέα γενιά μοντέλων της φίρμας:

1. Τους κινητήρες – εξελιγμένους, καινοτόμους κινητήρες με μεγάλες αποδόσεις και κορυφαίους στις κατηγορίες τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, τρία βασικά μηχανικά σύνολα θα χρησιμοποιηθούν σε ολόκληρη τη γκάμα της Alfa, μεταξύ αυτών οι τούρμπο MultiAir των 1.400 κυβικών που θα καλύψουν αποδόσεις ως 180 ίππους, οι τούρμπο 1.750 με αποδόσεις ως και 330 ίππους και ένας V6 με απόδοση μέχρι 500 ίππους. Δύο οι diesel, όπως και σήμερα.

2. Τέλεια κατανομή βάρους 50-50 – με δεδομένο ότι οι νέες Alfa ξαναγυρίζουν στην πίσω κίνηση, αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να επιτευχθεί, ωστόσο ουδείς γνωρίζει τι θα γίνει με τη Giulietta, η οποία ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία στην οποία – για την ώρα – δεν υπάρχει πισωκίνητη πλατφόρμα.

3. Μοναδικές τεχνικές λύσεις – σύμφωνα με την παρουσίαση, οποιεσδήποτε καινοτομίες προκύπτουν είτε από τα κέντρα του Ομίλου, είτε από τα κέντρα έρευνας των προμηθευτών θα εφοδιάζουν πρώτα πρώτα τα μοντέλα της Alfa Romeo. Όπως και στο παρελθόν, η Alfa Romeo θα γίνει η go-to μάρκα για εξελιγμένες λύσεις, τόσο τεχνικά όσο και σχεδιαστικά.

4. Μείωση του βάρους – οι Alfa προβλέπεται να γίνουν τα πιο ελαφριά αυτοκίνητα της premium κατηγορίας, μία σαφής στροφή από το πρόσφατο παρελθόν των 159 και Brera που ήταν ίσως τα βαρύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας τους. Και τα οποία, σύμφωνα με τον CEO της Alfa, «έχασαν το ιστορικό DNA της φίρμας» και «επέτρεψαν στους Γερμανούς ανταγωνιστές μας να ανοίξουν μια τεράστια ψαλίδα μπροστά μας τα τελευταία χρόνια».

5. Ριζοσπαστικό και χαρακτηριστικά ιταλικό design – αυτό ήδη η Alfa το έχει στο τσεπάκι της, καθώς ανέκαθεν τα μοντέλα της χαρακτηρίζονταν από υπέροχο, κομψό και σπορ σχεδιασμό.

Στόχος των παραπάνω αλλαγών, η εκτόξευση από τις 74.000 πωλήσεις ετησίως στις 400.000 το 2018. Αυτό βέβαια δεν θα προκύψει με μόλις 3 μοντέλα στη γκάμα, και έτσι και στο μέτωπο αυτό έρχονται τεράστιες αλλαγές.

Το πανηγύρι ξεκινά ήδη από την επόμενη χρονιά, οπότε και θα παρουσιαστεί επίσημα η νέα γενιά της Giulia, το μεσαίο σεντάν που έχει πάει από καθυστέρηση σε καθυστέρηση και από αλλαγή σε αλλαγή. Η νέα Giulia δεν θα πατά στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της Giulietta, αλλά σε πισωκίνητη (αυτή ήταν και η αιτία της καθυστέρησης) πλατφόρμα της Maserati. Και βέβαια συνεχίζεται το διάστημα από το 2016 ως το 2018, οπότε θα παρουσιαστούν δύο νέα μικρομεσαία μοντέλα (προφανώς σεντάν και χάτσμπακ εκδόσεις του ίδιου μοντέλου), ένας μεγαλομεσαίος αντικαταστάτης της 166 και ανταγωνιστής της BMW Σειράς 5, δύο νέα εκτός δρόμου οχήματα και ένα ολοκαίνουριο σπορ υπεραυτοκίνητο.

Τα «κακά» νέα

Και εδώ αρχίζουν τα άσχημα νέα. Η Mito καταργείται οριστικά, μην έχοντας καταφέρει να κερδίσει το αγοραστικό κοινό (ίσως να έφταιξε η μη ανταγωνιστική οδική συμπεριφορά αλλά και η μέτρια ποιότητα στο εσωτερικό), ενώ, ακόμα χειρότερα, η Lancia πλέον σταματά οριστικά την εμπορική της πορεία εκτός Ιταλίας. Και, με τη λήξη παραγωγής της υπάρχουσας γενιάς Ypsilon, είναι μάλλον σαφές ότι έρχεται και το οριστικό τέλος της ιστορικής μάρκας.

Αυτό βέβαια δεν είναι στενάχωρο τόσο γιατί θα χάσουμε την υπάρχουσα γκάμα της (οι Delta και Ypsilon δυστυχώς δεν αποτελούν ανταγωνιστικά οχήματα και η επιτυχία της σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρείας είναι αμφίβολη), αλλά γιατί θα χάσουμε μια από τις – στο παρελθόν – πιο επαναστατικές και ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Την εταιρεία της Fulvia, της Flavia, της Stratos, της Delta, της Montecarlo, την εταιρεία που τίμησε την ελληνική γλώσσα όσο καμία άλλη με τα ονόματα των μοντέλων της. Και βέβαια, θέτει σε αμφιβολία την ύπαρξη της Chrysler στη Μεγάλη Βρετανία, που βασίστηκε στις συνέργειες μεταξύ της αμερικάνικης φίρμας και της ιταλικής εταιρείας.

Εκτύπωση Εκτύπωση Email Email