Η νέα Alfa Romeo Giulia είναι γεγονός!

Η ALFA ROMEO ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕ ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΤΕΡ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΠΟ... FERRARI

giudetsl
Οι απανταχού Alfisti την περίμεναν με ανυπομονησία και νέα Alfa είναι εδώ με πίσω κίνηση, 50-50 κατανομή βάρους, πλούσιες καμπύλες και καταιγιστικές επιδόσεις. Γράφει ο Φίλιππος Ντάσκας

Έπειτα από μακρόχρονη αναμονή και σχεδόν πέντε χρόνια απουσίας από τη μεσαία κατηγορία, η στιγμή έφτασε: η νέα Alfa Romeo Giulia είναι εδώ!

Σήμερα, στις 24 Ιουνίου του σωτηρίου έτους 2015 συμπληρώνονται τα 105 χρόνια της θρυλικής ιταλικής φίρμας και η εταιρεία γιορτάζει τη σπουδαία αυτή επέτειό της με την… αναγέννησή της.

Δείτε ακόμη: RoadStories #15: Οι Πρόγονοι της Giulia

Και, όπως φαίνεται από τις πρώτες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά την επίσημη πρώτη παρουσίασή της στο μουσείο της φίρμας στο Arese, κοντά στο Μιλάνο, η νέα Giulia μπήκε με το δεξί κατευθείαν στο κλίμα της μεσαίας premium κατηγορίας.

Σημείο πρώτο: η σχεδίαση

Η Giulia που είδε το φως της δημοσιότητας είναι η κορυφαία έκδοση της γκάμας, που φέρει το ιστορικό Quadrifoglio Verde (τετράφυλλο τριφύλλι), σύμβολο των κορυφαίων εκδόσεων των Μιλανέζων από το 1923, οπότε και εμφανίστηκε στην Alfa Romeo RL Targa Florio του Ugo Sivocci.

Η παρουσίαση της νέας εποχής της Alfa έγινε – σχετικά – παραδοσιακά. Σε βαθύ κόκκινο χρώμα, με σαγηνευτικές καμπύλες και τυπικά ιταλική (διάβασε: ισορροπημένη) ομορφιά.

Η νέα Giulia εντυπωσιάζει από κάθε γωνία της: η γραμμή των παραθύρων θυμίζει λίγο Alfasud, ειδικά πίσω. Οι ζάντες είναι σχεδόν ανύπαρκτες, αφήνοντας τα «άγρια» δισκόφρενα με τις κόκκινες δαγκάνες να ξεχωρίζουν.

Το γενικότερο προφίλ προδίδει την τέλεια κατανομή βάρους 50/50 που έχουν επιδιώξει και πέτυχαν οι μηχανικοί της φίρμας, αφού ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης έχουν έρθει πλέον ανάμεσα στους δύο άξονες. Αποτέλεσμα; Πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός, μακρύ καπώ (ελέω και πίσω κίνησης!) και εντυπωσιακά μακρύ μεταξόνιο, σε ένα όμως εν γένει κόμπακτ σχήμα.

Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζει η μάσκα της Alfa, αλλά κάτι είναι διαφορετικό. Η αραιή πλέξη της κυψελοειδούς γρίλιας, η σχεδόν πλήρης απουσία χρωμίου και μεταλλικών διακοσμήσεων μαζί με τα μακρόστενα φώτα (χαρακτηριστικά που την κάνουν να φαίνεται πιο πλατιά) κλέβουν την παράσταση και την κάνουν σίγουρα την πιο “έτοιμη για όλα” Alfa από την εποχή της 147 GTA.

Στο πίσω μέρος, οι τέσσερις απολήξεις εξατμίσεων προδίδουν το χαρακτήρα της, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα είναι σοβαρό, ακολουθώντας τη γερμανική σχολή (από κάποιες γωνίες θυμίζει, μάλιστα, φευγαλέα Audi). Οι λεπτομέρειες, όπως το σπόιλερ πίσω και το σπλίτερ μπροστά (το οποίο προσαρμόζεται ηλεκτρονικά ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες) από ανθρακόνημα, αποτελούν μικρά στοιχεία για τη δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της φίρμας.

Ακόμα και στο εσωτερικό, που έχουμε καταφέρει να δούμε μόνο από σπόντα, η εμφάνιση είναι απλή, πολυτελής και σπορ. Πολύ ανθρακόνημα (ακόμα και στη στεφάνη του τιμονιού, αν και μαθαίνουμε ότι οι ξύλινες και μεταλλικές επενδύσεις θα αποτελέσουν τη νόρμα), κόκκινο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα επάνω στο τιμόνι, κοντός επιλογέας για το χειροκίνητο σασμάν με λευκές και πράσινες ραφές (τα χρώματα του τριφυλλιού) και λεπτεπίλεπτο τριάκτινο τιμόνι (με μονόχρωμο λογότυπο). Όλα τα όργανα είναι καλαίσθητα, σπορ και προσανατολισμένα, όπως είναι αναμενόμενο, στον οδηγό, ο οποίος θα πρέπει να αισθάνεται βασιλιάς: το ανυψωμένο κεντρικό τούνελ στην κονσόλα φροντίζει να τον απομονώσει από όλους τους υπόλοιπους στην καμπίνα!

Σημείο Δεύτερο: το στήσιμο

Είπαμε ήδη για την 50-50 κατανομή του βάρους που φυσικά αποτελεί κλειδί για διασκεδαστική και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, η μηχανικοί όμως της Alfa μας επιφυλάσσουν περισσότερες εκπλήξεις. Η Giulia είναι, πλέον, πισωκίνητη (ή τετρακίνητη, ανάλογα τις διαθέσεις του υποψήφιου ιδιοκτήτη), ωστόσο η προσπάθεια να κρατηθεί το βάρος χαμηλά (κάτω από 1.500 κιλά) και τα νέα συστήματα αναρτήσεων (εξελιγμένα διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) εγγυάται μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία.

Η εταιρεία υπόσχεται άμεσο τιμόνι, ευέλικτες και αστραπιαίες αντιδράσεις, ενώ ο εξακύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας (φτιαγμένος αποκλειστικά από αλουμίνιο όπως και ολόκληρη η γκάμα των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ) που βρίσκεται κάτω από το καπώ της QV και αποδίδει 510 ίππους (0-100 σε 3.9 δευτερόλεπτα) έχει δεχθεί τις επεμβάσεις και τις φροντίδες των μηχανικών της Ferrari, χωρίς ωστόσο να κοστίζει μια περιουσία στη χρήση, τουλάχιστον σύμφωνα με τα λεγόμενα των Ιταλών.

Η σχέση βάρους-ιπποδύναμης έχει κρατηθεί χαμηλά (λιγότερο από 3 κιλά ανά ίππο) χάρη και στο μικρό σχετικά βάρος, που έχει προκύψει από εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα, όπως και ανθρακονήματος.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν κρατηθεί στο ελάχιστο (και όσο λιγότερο παρεμβατικά γίνεται), ενώ το σύστημα Alfa DNA διαθέτει πλέον τέσσερα διαφορετικά setup, τα Dynamic και Natural (που ξέραμε μέχρι τώρα), το Advanced Efficient (για περισσότερη οικονομία) και βέβαια το Racing στις πλουσιότερες εκδόσεις.

Το καλύτερο; Αν πιστέψουμε το βίντεο που έδωσαν οι Ιταλοί στη δημοσιότητα (και το οποίο μπορείτε να δείτε στη συνέχεια του κειμένου), ο ήχος που παράγει ο εξαιρετικός αυτός κινητήρας είναι απίστευτος.

Η νέα Giulia… λεπτομερώς!

Πεισθήκατε;

Κάποιες μικρολεπτομέρειες, όπως το φρεσκαρισμένο σήμα της εταιρείας, αλλά και το νέο Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese, που ανοίγει τις πύλες του στις 30 Ιουνίου είναι σταγόνα στον ωκεανό, αλλά θα περιμένουμε με πολύ περισσότερο ενδιαφέρον αρχικά να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τις πιο «λαϊκές» εκδόσεις και βέβαια στη συνέχεια την έλευση της νέας Giulia στην ελληνική αγορά – και δυστυχώς για το δεύτερο έχουμε τουλάχιστον ένα εξάμηνο μπροστά μας…

* Με πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό από Alfa Romeo Automobiles/Quattroruote

Εκτύπωση Εκτύπωση e-mail e-mail