Smart Fortwo & Forfour 2015: Τανγκό για… 2+4=έξι

ΤΑ ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ SMART ΤΡΑΒΟΥΝ ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΖΑΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Η τελευταία ζαριά για τη Smart είναι διπλή. Δύο και τέσσερα μας κάνουν έξι, αλλά όχι απαραίτητα εξάρες. Προϊόν της συνεργασίας των Daimler και Renault, τα νέα Smart Fortwo και Forfour, τα οποία, εμφανισιακά τουλάχιστον, δείχνουν ενδιαφέροντα.

Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε ότι, το πείραμα της Mercedes-Benz στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης δεν έχει στεφθεί, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, από απόλυτη επιτυχία. Η Smart, που ξεκίνησε ως συνεργασία με τη Swatch, δεν έχει αποφέρει τα αναμενόμενα κέρδη, όντας σημαντικά ζημιογόνος στο μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξής της. Η επέκταση της γκάμας με τα προηγούμενα Forfour και Roadster-Coupé βύθισε τη – γερμανική πλέον – φίρμα στις ζημιές και η Daimler μπήκε στον πειρασμό ουκ ολίγες φορές να καταργήσει τα «έξυπνα» αυτοκίνητα.

Ωστόσο, το νέο σχέδιο της διοίκησης μεταφράζεται στην μεταμόρφωση της Daimler σε όμιλο που θα διαθέτει εκπροσώπηση in-house σε κατηγορίες που μέχρι σήμερα ήταν άγνωστη ποσότητα. Η Smart την εκπροσωπεί σε κατηγορίες όπου, η ύπαρξη αυτοκινήτου με το σήμα της Mercedes δεν θα στεφθεί από επιτυχία (τόσο λόγω κόστους, όσο και λόγω του μεγαλύτερου μέσου όρου ηλικίας που προτιμά το τριάκτινο αστέρι στο καπώ), ενώ οι ψίθυροι για την εξαγορά της Aston Martin (ήδη μετά την έναρξη εκτεταμένης συνεργασίας της με την AMG) μπορούν να της προσφέρουν πάτημα στην κατηγορία των υπερ-πολυτελών οχημάτων, μετά το αποτυχημένο εγχείρημα της Maybach.

Πίσω στα νέα Smart όμως, τα οποία για πρώτη φορά είναι εξελιγμένα από κοινού με τη Renault, με προφανή στόχο τη «μοιρασιά» του κόστους έρευνας και ανάπτυξης και τη γρηγορότερη απόσβεσή του. Το νέο Fortwo διατηρεί το στυλ των προκατόχων του όπως και τη μηχανική διάταξή του με τον κινητήρα πίσω, τον κλωβό προστασίας Tridion αλλά και τη διθέσια καμπίνα του, ενώ για πρώτη φορά στα χρονικά θα διαθέτει μηχανικό κιβώτιο, αλλά και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αντί για τη μοναδική επιλογή (και μη ικανοποιητική) του ημιαυτόματου κιβωτίου που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Το εσωτερικό του διαθέτει περισσότερες επιρροές από τις σύγχρονες Mercedes αλλά και από τη Renault (οι χειρολαβές, οι διακόπτες και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου προδίδουν τη συνεργασία), ωστόσο οι ζωντανοί χρωματικοί συνδυασμοί και η εκτέλεση του συνόλου είναι αδιαμφισβήτητα Smart.

Το ίδιο ισχύει και για το νέο Forfour, που απεμπολεί το συμβατικό του παρελθόν, διαθέτει πίσω κινητήρα και πίσω κίνηση και αποτελεί, κατ” ουσίαν, ένα τετράθυρο (και τετραθέσιο) Fortwo. Από τα δύο, είναι και αυτό που φέρει τις μεγαλύτερες ομοιότητες με το νέο Renault Twingo, κάτι που είναι εμφανές και από τη γκάμα των κινητήρων. Τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης (απόδοσης 60, 71, 90 ίππων) ενός λίτρου προσφέρουν τους σωστούς συνδυασμούς για ένα αυτοκίνητο πόλης (από οικονομία και μικρότερη ιπποδύναμη μέχρι μεγαλύτερες επιδόσεις).

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί το νέο setup της ανάρτησης, με κλασικά γόνατα McPherson εμπρός και άξονα De-Dion πίσω που, μολονότι δεν έχει διαφορές σε σχέση με το παρελθόν, οι μηχανικοί έχουν φροντίσει να αντιμετωπίσουν το μεγαλύτερο πρόβλημα του παρελθόντος. Την ασυγχώρητη σκληρότητα και έλλειψη άνεσης.

Αν φυσικά η τιμολόγηση των νέων Smart είναι ανταγωνιστική, δεν βλέπουμε γιατί τα νέα της μοντέλα δεν μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις μια θέση στα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Ευρώπης. Και, στην πορεία, να φέρουν τα πολυπόθητα κέρδη στη μητρική Daimler.

Εκτύπωση Εκτύπωση e-mail e-mail